Behandling av personuppgifter

Samtycke för registrering av personlig data 

När du lägger en beställning hos Trevon Belysningsmaterial.se, behöver du ange personuppgifter såsom: person- eller organisationsnummer-endast om du väljer Egen Faktura, annars är det namn, adress, e-postadress och telefonnummer som vi behöver förstås.

Kommer uppgifter att delas med tredje part? 

Dina uppgifter kommer att delas med Visma Spcs enligt vårt leverantörsavtal. Vi har tecknat biträdesavtal med dem. Dina personuppgifter kommer bara att lämnas ut till tredjepart när valt betalsätt kräver att vi ska skicka dessa uppgifter vidare. Inga personuppgifter säljs vidare till tredjepart. 

Rätten att få tillgång till mina uppgifter 

Du har enligt GDPR rätten att få ta del av den information som vi har registrerat. Du har också rätten att begära att informationen ska korrigeras eller helt avidentifieras. Kontakta oss via kundsvar@trevon.se eller 08-409 510 40, så hjälper vi dig. 

Hantering av personuppgifter Om du anser att vi på något sätt inte uppfyller kraven på hur personuppgifter hanteras, kan du kontakta Datainspektionen.

Tänk på: att du kan när som helst begära att dina uppgifter ska avidentifieras. Det finns inga krav på att vi behåller personuppgifter i systemet.

Uppdaterat 2019-08-15

Björn Östervall
GDPR-ansvarig på Trevon Belysningsmaterial  

Team Trevon

Köp- och leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-4 dagar beroende på ditt valalternativ.

Vi skickar beställningar med PostNord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vi paketerar ditt paket professionellt som tål hårt handhavande men upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart ta en bild och skicka till oss. Vi sköter resten åt dig. 

Saknade delar i paket: Vi trippel kontrollerar och fotograferar paketet med innehållet så risken att du fått fel artikel eller att något saknas är liten men inte obefintlig. Mänskliga faktorn finns kvar och vi är inga robotar-ännu. Att vi har bild på din beställning gör att en eventuell transport-reklamation kan behandlas och avslutas snabbt och bekvämt för dig.

Försök till leverans-bedrägeri i någon form polisanmäles i samarbete med PostNord.

Returer Ångerrätt/Reklamation

Vi reserverar oss att utseendet på artiklar kan vara avvikande från bilderna.

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

För (endast) privatpersoner: "Naturligtvis följer vi distans- och hemförsäljningslagen (SFS2005:59) vilket innebär en ångerrätt på 14 dagar.

Tänk på:

  1. Kontakta oss före en retur!
  2. Produkten ska vara helt oanvänd med obruten förpackning.
  3. Originalförpackningen måste (bör) användas!
  4. Du får inte ersättning för frakt/returfrakt eller motsvarande distributionskostnader.
  5. Är försändelsen fraktfri debiteras du ändå för fast distributionskostnad om 90:- SEK

Returer som inte godkänns:

  1. Kampanj- rea- och erbjudandevaror omfattas inte av ångerrätten.
  2. Specialbeställningar eller beställning av större kvantiteter än vad vi brukligt har i lager.
  3. Ej lagervaror
  4. Klippta ledningar (sladd) eller beställda konstruktioner.
  5. Elektronik. Ljusregulatorer där förpackningen är bruten.

    Personuppgiftslagen

    Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

    Tvist

    Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/



    Totalsumma:
      Till kassan